Sunday, March 23, 2014

אופציית הקנטונים לסיום הסכסוך הישראלי - פלסטיני


אופציית הקנטונים כאופציה מדינית - כלכלית -

חברתית לסיום הסכסוך הישראלי - פלסטיני 


         מאת: אריה הס, מרכז מועצת הקנטונים 

דברי רקע והקדמה:

2 מדינות גטו אסלמיות עניות

או מדינה דמוקרטית שוויונית מפותחת עד הירדן

ישראליזציה לסיום הסכסוך או פלסטיניזציה להנצחת הסכסוך  

נרצה או לא נרצה, נאהב או לא נאהב, ישראל וערביי יהודה, שומרון, צועדים ומוצעדים ברצון ולא מרצון,
יחד ולחוד בדרך המובילה לכינון מדינת ישראל עד נהר הירדן. 

בעוד האמריקאים, האירופים ושוחרי תפישת 2 המדינות בישראל ובעולם עושים כל אשר בידם ויוצאים מגדרם,
כדי להביא לכינון 2 מדינות ל 2 עמים, במציאות נקבעות עובדות בלתי הפיכות, בלתי ניתנות לטיוח וטשטוש,
אשר מרחיקות עוד ועוד אופציה זו, ממזערות את סיכויי מימושה, אשר מוצע לראותן  כציוני דרך
ותמרורי אזהרה המציבים את ישראל וערביי יהודה ושומרון בדרך המובילה לחלופה שונה,
כינון ועיצוב מדינת ישראל עד נהר הירדן. 

ציון דרך ותמרור אזהרה בולט בצד הפלסטיני, תפישת 2 מדינות ל 2 עמים הפכה לכשל מדיני – כלכלי – חברתי
מוביל ל "2 מדינות גיטו לעם אחד".

מדינת גטו עניה ראשונה, רצועת עזה,

מדינת גטו עניה ראשונה, כפועל יוצא מתפישת 2 המדינות, רצועת עזה,  כיום תחת הנהגת ממשלת  "חמאס"
המונה 1,6 מיליון תושבים ערבים, כמיליון מהם, מוגדרים כפליטים ומחציתם מתגוררים במחנות הפליטים.

שטחה כ 360 קמ"ר והיא בולטת  בעוני, דלות, אבטלה, מחנות פליטים, איסלם קיצוני, תחת מצור ימי
ויבשתי אשר מירב המשאבים האנושיים והכספיים המוקצים לה מגוייסים למאבק חסר הפשרות וחסר סיכויים
מול ישראל, בעיקר, כריית מנהרות, שיגור קאסמים וגרדים לעבר  ישראל והסתה כנגד ישראל.  

מדינת גטו עניה ערבית שניה, פסלסטין בגדה המערבית 

צומחת בחבלי מזרח ארץ ישראל. יש לה כבר שם, קוראים לה "פלסטין", מדינת גטו בראשית הדרך,
גדולה הרבה יותר בשטחה, כ 6,000 קמ"ר, מספר תושביה בצירוף ערביי ירושלים כ 2 מיליון,
במעמד חברה משקיפה באו"ם, מוכרת בידי רוב מדינות העולם, בולטת עם בירתה ירושלים. 

גם היא, כמו מדינת הגטו העזתית, ממשיכה במלוא המרץ במלחמת הפלסטינים בישראל,
אך באסטרטגיה שונה מתוחכמת הרבה יותר. 

בשונה ממדינת הגטו העזתית, הרשות הפלסטינית, "ממשלת פלסטין" בראשות "פתח",
מקדמת אסטרטגיה מלחמתית שונה, למראית עין מתונה יותר, התמקדות במישור המדיני,
ההסברתי תקשורתי והחינוכי, מגובה באינתיפאדה עממית כלשונם,
קרי, פיגועים ספונטניים "קטנים", זריקות אבנים, סכינאות, ירי בכבישים, הפגנות ותהלוכות אלימות.
עתה נוספה פעילות חדשה, "מאחזים פלסטינים" ועוד.   

עתה מנהלת מדינת הגטו השניה, "פלסטין", מאבק מדיני חסר פשרות להכרה ישראלית ובינלאומית
בה כמדינה עצמאית בגבולות 1967 שבירתה ירושלים, חברה מלאה באו"ם ומוסדותיו, "נקיה" מיהודים.  
תחת מדינה פלסטינית בגדה וברצועה שוחרת שלום וקשרי שכנות מפותחים, 
ישראל והקהילייה הבינלאומית מקבלות 2 מדינות גטו ערביות, מנציחות בתוכן חיי עוני, דלות,
אבטלה ופליטות שמהוות  רקע חברתי מפתה לכניסת תנועות איסלמיות סלפיות וג'יהדיסטיות 
מסלימות עוד ועוד את מלחמתן חסרת הפשרות, הטירוריסטית, המדינית, החינוכית, הכלכלית,
התקשורתית וההסברתית נגד ישראל.

ציון דרך כלכלי מדאיג  – גרעון הרשות הפלסטינית

והמשק הפלסטיני המקרטע

ציון דרך ותמרור אזהרה פלסטיני נוסף שאיש איננו מתייחס אליו כיום, שורת נתונים חברתיים כלכליים
עגומים בשטחי הרשות הפלסטינית המטילים ספקות גדולים ביחס ליכולותיה המשקיים לקיים מדינה עצמאית,
עומדת בפני עצמה, המאפשרות תפקודה כמדינה שאיננה יישות פושטת רגל ויד.

להלן מספר נתונים לגיבוי קביעה זו. כללית, נכון להיום, הכנסה שנתית ממוצעת של הרשות הפלסטינית,
מעל 2 מיליארד דולר בעוד הוצאותיה כ 4 מיליארד דולר, קרי, גרעון שנתי בהיקף כ 2 מיליארד דולר. 

נתון שצריך להדאיג במיוחד, הכנסות הרשות הפלסטינית תלויות תלות מוחלטת בישראל ומדינות תורמות.
ישראל מעבירה לרשות הפלסטינית מידי שנה כ 6 מיליארד ש"ח, כמחצית מסך תקציבה השנתי. 
מסכום זה מנכה ישראל כ 100 מיליון ש"ח עבור חברת החשמל, מקורות ובתי חולים ישראלים
עבור שירותים לתושבי הרשות הפלסטינית. כ 5 – 4 מיליארד ש"ח נוספים בתקציב הרשות הפלסטינית
מקורם בתרומות ממדינות ערביות, ארה"ב, האיחוד האירופי ועוד.

היקף המיסים שמשלמים הפלסטינים לאוצר הרשות מהווה 6% בלבד מהכנסות הרשות,
אחד הכשלונות הגדולים של הרשות הפלסטינית.

מעל מחצית תקציב הרשות נועד למימון שכרם של 154,000 מועסקי הרשות, מהם,
65,000 מועסקים במנגנוני הבטחון.
70,000 ממועסקי הרשות, ברצועת עזה.
הרשות מממנת גם את הוצאות הדלק לתחנת הכוח בעזה וסיוע לבתי חולים ובתי ספר בעזה.
שעור אוכלוסיה מתחת לקו העוני – 26%.

סעיף הוצאה משמעותי בתקציב הרשות – תמיכה כספית חודשית במשפחות אסירים פלסטינים בישראל.
זה כולל חברי חמאס וג'יהד אסלמי, ערבים ישראלים ותושבי מזרח ירושלים.
כמו כן, תמיכה במשפחות חללים פלסטינים. 
ההוצאה הכוללת בסעיף זה כחצי מיליארד ש"ח.

ברם, לא רק הרשות הפלסטינית מצויה על כרעי תרנגולת כלכליים. המשק הפלסטיני כולו מקרטע.

הכנסה שנתית ממוצעת לנפש בשטחי הרשות הפלסטינית מוערכת ב 2,000 דולר. כ 900 דולר בעזה.

היקף יצוא משטחי הרשות – כ 720 מיליון דולר, בעיקר מוצרי חקלאות, היקף היבוא כ 4,2 מיליארד דולר. 

סך התמ"ג בשטחי הרשות הפלסטינית בגדה מערבית כ 4 מיליארד דולר.

התמ"ג בגדה לפי ענפים: חקלאות – 5%, תעשייה – 14%, שירותים – 81%. 

תעשיות עיקריות בגדה: גילוף עצי זית, עיבוד מזון, מוצרי טקסטיל, מזכרות, תעשיית סבון, תעשיית מלט,
סיד, מחצבות ואבנים יקרות.

היקף כוח העבודה הפלסטיני ביהודה ושומרון וירושלים בגילאי 15 – 65, כ 1,1 מיליון עובדים ועובדות.
12% מהמועסקים – בחקלאות, בתעשייה – 23% ובשירותים – 65%.

סך מספר מועסקים פלסטינים בישראל נכון ל 2012 – כ 70,000 מהם, 28,000 פלסטינים מורשים.
עוד כ 6,000 שוהים בלתי חוקיים, 

כ 35,000 פלסטינים נוספים מועסקים בישובים יהודים ובאזורי תעשייה ישראלים ביהודה ושומרון.
שכר עובדים אלה גבוה פי 2,5 מעובדים פלסטינים בעבודה מקבילה בתחום הרשות הפלסטינית
והם מכניסים למשק הפלסטיני כ 2 מיליארד דולר בשנה.

בנוסף לישראל, מעסיקים עיקריים נוספים,  הרשות הפלסטינית ואונר"א. 

בביצועים ונתונים משקיים עגומים אלה, נקל להסיק שסיכויי קיומה העצמאי של מדינה פלסטינית
עצמאית ביהודה, שומרון ומזרח ירושלים אשר בולטת כבר כיום כיישות פלסטינית מדינית עניה
בגבולה המזרחי של ישראל, מזעריים.  

בראייה אסטרטגית, ישראל תתקשה להתמודד לאורך שנים עם קיומן של 2 מדינות גטו עניות אסלמיות
בגבולה הדרומי מערבי ובגבולה המזרחי שפגיעתן בה תהיה קשה.

בראייה מוסרית, כלכלית, בטחונית ומדינית תהא זו שגיאה קשה מצד ישראל לתת ידה, לשתף פעולה 
ולדחוף לכינון מדינת גטו פלסטינית עניה שניה לאורך גבולה המזרחי המתיימרת להיות אבן
שואבת למיליוני פליטים פלסטינים נוספים.

אחדות ירושלים והישובים היהודים ביהודה, שומרון, 

בקעת הירדן - עובדות בלתי הפיכות

ברם, גם ישראל לא שקטה על השמרים ומאז מלחמת ששת הימים קבעה וקידמה ציוני דרך בדרך
לכינון מדינת ישראל עד הירדן. 

ציון דרך ראשון שקבעה וקידמה ישראל המרחיק את תפישת 2 המדינות, נקבע מיד לאחר 
מלחמת ששת הימים, הכרזת ממשלת ישראל על החלת ריבונות ישראל במזרח ירושלים ובראש
המקומות הקדושים וקידום תוכניות בינוי ופיתוח רחבות היקף בירושלים ובנותיה.
ספק גדול אם ניתן כיום בחלוף 45 שנים מיום ההכרזה על איחוד ירושלים,
להחזיר את הגלגל אחורה ולחלק מחדש את ירושלים.       

ציון דרך שני שקיבעה ישראל והיא מקדמת בהתמדה, למרות לחצים בינלאומיים שרק מעצימים,
ההתיישבות היהודית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן המקיפה כיום קרוב ל 400,000 מתיישבים
המתגוררים בכ 150 ישובים עירוניים, כפריים ומאחזים ברחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן.  

עת לומר את האמת, אין בישראל כיום כוח פוליטי כה רב עוצמה שמסוגל להוביל בממשלה,
בכנסת ובעם מהלך לחלוקת ירושלים שמשמעותו, וויתור של העם היהודי על בלעדיות ריבונותו בירושלים
לטובת עם נוסף וקיבוע מזרח ירושלים לבירת מדינת פלסטין.

שום ממשלה בישראל לא תוכל  להתמודד עם הסוגיות הקשות הכרוכות בביצוע מהלך פינוי ובינוי מחדש
של מעל 100 ישובים יהודים מבוססים ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.
הלוגיסטיקה הקשה הכרוכה בפינוי יישובים והעלויות העצומות הדרושות לבנייתן מחדש בתוככי ישראל
המוערכות ב 100 מיליארדי ש"ח.

נוסיף לכך, הנסיון המר בפינוי ויישוב מחדש של מתיישבי גוש קטיף, יחד עם "רעידת האדמה",
הפילוג והקרע העמוק הצפויים ל"קרוע את ישראל לגזרים" מרחיקים במאד את סיכויי יישום תפישת 2 המדינות.

פתרון בעיית הפליטים מותנה ומחייב את 

כינון מדינת ישראל  עד נהר הירדן

גם  מתן פתרון אמיתי ומקיף בסוגיית הפליטים הפלסטינים מחייב מחשבה שניה ביחס לנכונות תפישת 2
המדינות לתת מענה הולם ומקיף לבעייה הפלסטינית.   

על רקע הנתונים והביצועים המשקיים העגומים של הרשות הפלסטינית זו תהיה בכייה לדורות,
לקדם שיקום מיליוני פליטים פלסטינים במדינונת פלסטינית ביהודה, שומרון, בקעת הירדן ומזרח ירושלים. 

מה שכן, כינון מדינת ישראל עד נהר הירדן מחייב אותה לקדם את שיקום הפליטים המתגוררים כיום
במחנות פליטים ביהודה, שומרון וירושלים. 

שיקום הפליטים ברצועת עזה יכול להיעשות בשיתוף פעולה של מדינת עזה עם ישראל ומדינות נוספות.

שיקום פליטים פלסטינים בירדן יכול להיעשות בשיתוף של ירדן עם ישראל ומדינות נוספות.

בראייה אזורית ניתן לפתור גם את בעיית הפליטים מסוריה ולבנון. מוצע לבחון קידום פיתוח חבל יריחו
משני צידי נהר הירדן כעיר קזינו ותיירות במעמד של קנטון בניהול ישראלי – ירדני, שתמנה ברבות השנים
מעל 200,000 תושבים, רובם פליטים פלסטינים מלבנון וסוריה.

מספר הפליטים לפי נתוני אונר"א: ס"ה: 4,9 מיליון פליטים לפי הפירוט הבא: ירדן – כ 2 מיליון פליטים,
לבנון כ 440,000 פליטים, סוריה – חצי מיליון פליטים, הגדה המערבית – 740,000 פליטים,
רצועת עזה – 1,2 מיליון פליטים.  

בהערת אגב, יש מקום להטיל ספקות באמיתות נתוני פליטים אלה.
לפי גורמים ישראלים בראשן פרופ' רות לפידות, אם סופרים לשיטתה של נציבות הפליטים של האו"ם
שהגדרת הפליט שלה אינה כוללת את צאצאיו ושוללת את מעמד הפליט מפליטים שקיבלו אזרחות
במקום מושבם החדש, מספר הפליטים הפלסטינים קטן משמעותית מחצי מיליון איש.  

בדרך למדינה אחת - ההבטים הדמוגרפיים

גם השד הדמוגרפי וסכנת המדינה הדו לאומית איננו כה אימתני כפי שזועקים שוחרי תפישת ההיפרדות.  

לפי הלשכה לסטטיסטיקה נכון לסוף 2013 מונה אוכלוסיית ישראל 8,1 מיליון תושבים. להלן הפירוט:
6,040 מיליון יהודים.

320,000 אזרחים עולים מברה"מ לשעבר שאינם מוכרים בידי הרבנות הראשית,

קרי, 6,4 מיליון יהודים ועולים – כ 80% מהאוכלוסיה.  בישראל גם כ  200,000 עובדים זרים.

האוכלוסיה הערבית בישראל נכון לסוף 2013, מונה 1,656 מיליון תושבים.

זה  כולל 300,000 ערבים תושבי מזרח ירושלים.

להלן הפירוט: ערבים מוסלמים כולל 200,000 בדווים – 1,2 מיליון  נפש – 16,6% מהאוכלוסיה,

ערבים נוצרים – 151,000  - 2,1% מהאוכלוסיה,

דרוזים -  120,000 – 1,6% מהאוכלוסיה,

צ'רקסים כ 4,000 נפש, ארמנים – כ 3,000 נפש, שומרונים – כ 750 נפש.

סך מספר התושבים הערבים ביהודה ושומרון – כ 1,6 מיליון נפש בהם, כ 40,000 נוצרים.

מנתונים אלה עולה בבירור, מכלל 8 מיליון תושבי ישראל כיום, כ 6,7 מיליון תושבים, בהם יהודים,
דרוזים, ערבים נוצרים, בדווים ואחרים נמנים על מגזר רחב היקף, מגזר נאמני ישראל.

סביר שגם בקרב האוכלוסיה הערבית מוסלמית בישראל, ישנם כמה מאות אלפי ערבים שניתן לכלול
אותם בקטגוריה של מגזר נאמני ישראל.

סביר שגם בקרב 1,5 מיליון הפלסטינים ביהודה שומרון, בהם כ 50,000 ערבים נוצרים,
מצויים כמה מאות אלפים  המעדיפים לחיות תחת ריבונות ישראל מאשר תחת שלטון אחר.

זה אומר, מתוך כ 10 מיליון תושבים במדינת ישראל עד הירדן,

כ 7 מיליון יהודים וערבים ניתן לכלול בקטגוריה של אזרחים נאמנים למדינת ישראל.

ייאמר בהדגשה, אין להעלים עין ולהתעלם מכך שבקרב הערבים המוסלמים בישראל וביהודה ושומרון
וירושלים מצוי מרכיב גדול ומשמעותי של אוכלוסיה מוסלמית עויינת לישראל שיהיה צורך להתמודד
אתה ולמזער את היקפה, השפעתה ופעילותה העויינת והאלימה כנגד ישראל, משימה לא קלה כלל.

בחינת הסכנה הדמוגרפית  מול סכנת קיומן של 2 מדינות

גטו עניות דרומית ומזרחית לישראל

ייקבע, בנתונים דמוגרפיים אלה תוספת 1,6 – 1,7 מיליון פלסטינים לאוכלוסיית מדינת ישראל
איננה כה מאיימת על הרוב היהודי במדינת ישראל עד נהר הירדן כפי שטוענים בלהט שוחרי תפישת 2 המדינות.    

ייאמר בהדגשה הסכנה הקיומית שתרבוץ ותתפתח לפתחה של ישראל מ 2 מדינות גטו פלסטיניות עניות,
מדינת עזה בגבול הדרומי ומדינת פלסטין שבירתה ירושלים בגבולה המזרחי של ישראל,
יחד עם סוריה ולבנון בחסות אירנית בגבולה הצפוני, גדולה הרבה יותר מהאיום הדמוגרפי.      

בתמצית, עת להעמיד זה מול זה ולבחון לעומק את הסכנות הטמונות באיום הדמוגרפי על ישראל
מול הסכנות שירבצו לפתחה בגבולה הדרומי, המזרחי והצפוני מקיומן של 2 מדינות גטו פלסטיניות
עניות ו 2 מדינות עויינות, סוריה ולבנון  בחסות אירן.  

ביתר פירוט, עת לבחון מהו האיום המסכן יותר את קיומה, חוסנה ובטחונה של ישראל,
האיום הדמוגרפי בעקבות כינון מדינת ישראל עד נהר הירדן או הסכנות האסטרטגיות, הבטחוניות,
המדיניות, הכלכליות והחברתיות שיתהוו מצמיחתן וקיומן של 2 מדינות גטו פלסטיניות עמוסות פליטים ועניות,
יחד עם 2 מדינות רדיקליות עויינות, סוריה ולבנון, בחסות אירן בגבולה הצפוני ש"יסגרו" עליה מצפון, דרום ומזרח.

כמו כן, צמיחה והתבססות מרכיב פלסטיני איסלמי קיצוני במגזר הערבי והמגזר הבדווי בתוככי ישראל
שבהשראה וסיוע מדינות גטו אלה ואירן יחריף את מלחמתן בישראל בתיאום ובשיתוף עמן.

היחלצות ישראל מלפיתת החנק הפנים ישראלית

והבינלאומית של תפישת 2 המדינות בה היא נתונה

ישראל ניצבת כיום בפני צורך אסטרטגי אקוטי, קידום מהלך להיחלצות מלפיתת תפישת 2 המדינות
המתהדקת סביב צווארה ומאיימת להחניקה במישור הכלכלי, המדיני והבטחוני.
ייקבע, תהליך ההיחלצות מלפיתת חנק זו יהיה קשה ורווי משברים. גורמים פנים ישראלים ובינלאומיים
יחברו ויעשו הכל כדי למנוע כל מהלך היחלצות מצד ישראל מלפיתת תפישת 2 המדינות בו היא נתונה.  

בפני ישראל ניצבת הכרעה אסטרטגית קשה, האם להמתין לרעידת אדמה אסטרטגית שתוצאותיה תהיינה
קשות  בשני הצדדים, במידה של המשך מיקוד מאמץ ליישום תפישת 2 המדינות או להתחיל לקדם ביוזמתה
מהלך אסטרטגי רחב היקף מוביל  לכינון ועיצוב מדינת ישראל עד הירדן כמדינה דמוקרטית מפותחת,
באופן מובנה, שיטתי, מבוקר, מתוכנן לטובת ורווחת כל אזרחי ותושבי ארץ ישראל עד הירדן.

בראייה כלכלית אסטרטגית הכרעה לאן להפנות כ 100 מיליארד ש"ח שאינם, לפינוי ויישוב מחדש
של כ 100,000 מתיישבים יהודים בתוככי ישראל, או להשקיע מיליארדי ש"ח שישנם במיזוג ופיתוח
משק מדינתי מפותח עד נהר הירדן כולל שיקום מחנות הפליטים הפלסטינים הקיימים כיום ביהודה ושומרון. 

העצמת החיים הדמוקרטיים לרמה של מדינות  פדרליות דוגמת שווייץ

כמדינה דמוקרטית מפותחת, מדינת ישראל עד הירדן מחויבת לבלוט עם רמה גבוהה של חיים דמוקרטיים, 
שווויון האשה וסובלנות בין אזרחיה, בני דתות שונות שהם:יהדות, אסלם ונצרות.  

כלי ממשל מוביל להעצמת מדינת ישראל עד הירדן כמדינה דמוקרטית שוויונית מפותחת, דרג ממשל אזורי,
מושתת על מערך של 26 קנטונים יהודים וקנטונים ערבים דמוקרטים, מהם, 18 קנטונים יהודים,
8 קנטונים של מגזרי המיעוטים בהם, קנטון דרוזי, קנטון בדווי, נוסח שווייץ שיעסקו בפיתוח כלכלי,
סביבתי וחברתי ברמה האזורית תוך הבטחת חופש דת וחיי תרבות לכל אזרחי ותושבי המדינה עד הירדן.  

מדינת ישראל עד הירדן, בולטת במוסדות ממשל דמוקרטיים נבחרים אזוריים אלה, תבלוט עם רמה  גבוהה
של שוויון בין יהודים וערבים, לא עוד "מדינת כיבוש ואפרטהייד" כהאשמות ערבייה ועוייניה.    

שיתוף אישים ערבים כשרים בממשלה ומפלגות ערביות בקואליציה

כינון ועיצוב מדינת ישראל עד הירדן מחייב שינוי מקיף רחב היקף גם בנושא שיתוף אישים ערבים
בממשלה ושילוב אישים ערבים בתפקידים בכל הרמות במשרדי הממשלה. מפלגה ערבית שתבקש
להיות שותפה בהעצמת מדינת ישראל עד הירדן ותכיר בישראל עד נהר הירדן ראוי שיוצע לה
לחבור לקואליציה ונציגות בממשלה. כמו כן, שילוב מספר רב יותר של ערבים בתפקידים
בכירים במשרדי הממשלה ובשירות החוץ של ישראל.

יש להטמיע ולהשלים עם מציאות של מספר גדול יותר של חברי כנסת ערבים עד כ 30 – 35 חברי כנסת
ערבים בכנסת מכל מגזרי הערבים.  

צעדים ישראלים מרחיקי לכת וראות לחיזוק קשרי ישראל – תפוצות וביחס לישראלים בחו"ל

במקביל, לשיתוף רחב היקף של ערביי ישראל עד הירדן במוסדות הממשל בישראל בכל רמות הממשל
ועידוד קשרי ערביי ישראל עם מדינות ערב כולל חברות בליגה הערבית ומוסדות ערבים ומוסלמים אחרים,
מדינת ישראל עד נהר הירדן כמדינת העם היהודי, תפעל לחיזוק קשרי ישראל - תפוצות וקהילות הישראלים
המתגוררים בחו"ל.

לצורך אסטרטגי זה מוצעים מספר מהלכים ביניהם: מתן אפשרות לחצי מיליון ישראלים ויותר ששמם
מתפרסם בספר הבוחרים המתגוררים בחו"ל אפשרות להצביע במקומות מגוריהם בחו"ל,

הכרזה על ירושלים כבירת ישראל והעם היהודי,

צירוף 31 נציגי ארגונים יהודים עולמיים, זרמים יהודים דתיים וקהילות יהודיות כחברי כנסת,

הקמת אוניברסיטה יהודית עולמית ועוד. 

אופציית הקנטונים כחלופה מדינית לכלכליזציה

של הסכסוך הישראלי - פלסטיני וסיומו 

ככל הנראה פרק הנסיונות והמאמצים הישראלים והבינלאומיים הבלתי נלאים ולעתים הבלתי מובנים,
להביא לסיום הסכסוך הישראלי – פלסטיני על בסיס תפישת 2 מדינות ל 2 עמים נחל כשלון חרוץ.

סביר שעתה נהיה עדים לרעיונות ותוכניות ליישום תפישת 2 המדינות בעל בסיס תפישת ההפרדה החד צדדית,
או רעיון המדינה הפלסטינית הזמנית על 70% משטחי יהודה ושומרון שינציחו את העימות והסכסוך
הישראלי – פלסטיני, יעצימו ויחריפו אותו עוד ועוד.   

זה הזמן לדון ולקדם תהליך מדיני מוביל לסיום הסכסוך על בסיס של אופציה מדינית חדשנית
חלופית שמוצע ואפשר להגדירה כאופציית הקנטונים.

בהערת אגב, אופציית הקנטונים המוצעת אינה כוללת את רצועת עזה.
לפי אופציה זו, רצועת עזה היא כיום עיר מדינה עצמאית, שבחרה לצמוח כמדינת טירור איסלמית קיצונית,
ורבים בוחרים להגדיר אותה אותה כיום ובצדק רב, מדינת "חמאסטן".    

ייקבע בהדגשה, סיום הסכסוך הישראלי – פלסטיני מותנה במעבר חד לאימוץ וקידום תהליכי כלכליזציה
של הסכסוך הישראלי – פלסטיני והישראלי – ערבי, קרי, מעבר לחלופה מדינית השמה  
דגש ביצירת תהליך מדיני שבמוקדו, תוכניות מקיפות בראייה ארוכת טווח לפיתוח כלכלי – חברתי
מואץ של חבלי ארץ ישראל המערבית עד נהר הירדן, כמדינה מפותחת, דמוקרטית, שוויונית,
בולטת ברמת חיים ואיכות חיים מהגבוהים בעולם, דוגמת מדינות כשווייץ וסקנדינביה.

כלי ממשל מוביל את פיתוח חבלי ארץ ישראל המערבית, מערך בן 26 קנטונים המהווים דרג של ממשל אזורי,
ממוקם בין השלטון המרכזי והשלטון המוניציפלי.  מכאן, גם שם אופציה זו, אופציית הקנטונים.

נקודת מוצא והנחת יסוד בסיסית המנחים את אופציית הקנטונים המוצעת, ניתן להגיע לסיום הסכסוך
הישראלי – פלסטיני רק במצב מדינתי בו מדינת ישראל תיכון עד נהר הירדן תבלוט עם רמת
תוצר והכנסה לנפש מעל 50,000 דולר, שעור השתתפות בכוח העבודה מעל 75%,
שעור בעלי השכלה גבוהה מעל 40%, שעור זכאות לבגרות מעל 80%, שעורי אבטלה ועוני מזעריים.

זה אומר, לצורך קידום משימת סיום הסכסוך הישראלי – פלסטיני והישראלי – ערבי מחייבת את
עיצוב מדינת ישראל עד נהר הירדן כמדינה מפותחת המבליטה מעמד ביניים רחב היקף,
בולטת בעצמאות אנרגטית וכמדינה ירוקה מהמובילות  עולם.

זה אומר  בראש וראשונה שיקום מחנות הפליטים ותושביהם. נדבך חשוב במשימה זו,
שדרוג חברתי כלכלי של הבדווים בנגב לרמה של הישובים המפותחים בישראל.   

עת להטמיע ולהפנים, הסיכויים והיכולות להביא לסיום הסכסוך הישראלי – פלסטיני בארץ ישראל
המערבית מחייבים ומותנים בבניית חברה מפותחת ברמת הכנסה לנפש, שוויון, רמת השכלה גבוהה,  
וחיים דמוקרטיים  שתשווה לרמתן של מדינות כשווייץ, מדינות סקנדינביה, אוסטרליה ועוד.

זה יכול לקרות רק במידה של החלת ריבונות ישראל וחוקיה עד נהר הירדן וכינון מדינת ישראל
עד נהר הירדן.כמדינה מפותחת אחת, דמוקרטית, שוויונית לכל.

ישראליזציה או פלסטיניזציה ואיסלמיזציה 

של הסכסוך הישראלי - פלסטיני - ערבי

הברירה בפני מדינת ישראל וערביי ירושלים, יהודה ושומרון היא בין ישראליזציה של ערביי ישראל
וערביי יהודה ושומרון, או פלסטיניזציה ואסלמיזציה שלהם. 

זה אומר, ישראליזציה של האוכלוסייה הערבית בישראל ויהודה ושומרון לרמה של מדינה מפותחת,
דמוקרטית ושוויונית או פלסטיניזציה ואיסלמיזציה שזה גוזר על ערביי ארץ ישראל המערבית
לחיות במדינת גטו ענייה, אסלמית קיצונית, תחת שלטון חמאס וארגוני איסלם קיצונים אחרים.

ייקבע, רק בידי מדינת ישראל יש את היכולות המוסריות, החברתיות, הדמוקרטיות, החינוכיות,
הטכנולוגיות, המדעיות, הבטחוניות והאפשרויות התקציביות הדרושות וחיוניות לקדם בניית
מדינה מפותחת, דמוקרטית, שוויונית עד נהר הירדן לרווחת כל תושביה בולטת כמדינה מפותחת נוסח שווייץ   

רק בדרך של בניית מדינת ישראל עד נהר הירדן, כמדינה מפותחת, שוויונית, דמוקרטית בולטת עם
מעמד ביניים רחב ניתן להחליש ולנטרל כמעט לחלוטין את הכוחות הלאומנים, הדתיים והפוליטיים
המושכים את ישראל, העולם הערבי וערביי הארץ לקיטוב ועימות אלים בלתי נגמר.

זה אומר, הדרך לשלום, לדו קיום משותף בארץ ישראל המערבית מחייבת הובלת תהליך מדיני 
מוביל  לסיום הסכסוך  על בסיס יוזמות כלכליות חברתיות מרחקיות לכת וראות.

בראייה של קביעה זו, משימת מובילה את התהליך המדיני על בסיס האופציה הכלכלית – חברתית,
מיזוג מובנה ושיטתי של המשק הישראלי עם המשק הפלסטיני למשק מדינתי ממוזג ברמה של מדינה מפותחת.

הנתון המשקי הבולט בעקבות אימוץ אופציית הקנטונים ויישום ההכרעה לכינון מדינת ישראל עד הירדן
בדרך של החלת ריבונות ישראל בחבלי יהודה, שומרון ובקעת הירדן עד נהר הירדן, היווצרות
שוק מדינתי מאוחד של 10 מיליון צרכנים ומשק תעסוקתי מדינתי מאוחד בן למעלה מ 4 מיליון
עובדים ועובדות בכל רמות המיומנות.

הצפי שפועל יוצא מיידי מאימוץ ותחילת ההליכים ליישום מרכיבי אופציית הקנטונים בנתונים מספריים
משקיים אלה יפעלו להאצת הצמיחה הכלכלית הן של המשק הישראלי והן של המשק הפלסטיני,

לגידול ניכר במספר העובדים הפלסטינים בישראל שיחליפו עשרות אלפי עובדים זרים,

לצמצום היקף האבטלה והעוני בקרב ערביי יהודה ושומרון,  

לגידול ניכר בקשרי הסחר בין המשק הישראלי והמשק הפלסטיני ביהודה ושומרון,

לגידול בהשקעות ישראליות ובינלאומיות בישראל בכלל, בירושלים ובנותיה, יהודה, שומרון ובקעת הירדן בפרט, 

להגברת קשרי הסחר והיצוא עם מדינות העולם הערבי והמוסלמי ולגידול בתיירות בינלאומית ומוסלמית לישראל.   

האתגר הכלכלי האסטרטגי הגדול שיעמוד בפני ישראל בעקבות אימוץ אופציית הקנטונים וכינונה עד
נהר הירדן – הגדלת ההכנסה הממוצעת לנפש   מ כ 28,000   דולר כיום להיקף של כ 50,000 דולר.

זה אומר, הגדלת היקף התמ"ג מטריליון ו 25 מיליארד ש"ח כיום ל 1,75 טריליון  ש"ח. 


תכניות אב בתחומים שונים ומפעלי פיתוח כלכליים

למיזוג המשק הפלסטיני עם המשק הישראלי

משימה מובילה בעקבות אימוץ ויישום אופציית הקנטונים והכרזה של ישראל על כינונה ועיצובה עד נהר הירדן,
מיזוג מובנה ושיטתי של המשק הישראלי עם המשק הפלסטיני למשק מדינתי אחד.

האתגר הכלכלי הגדול שיעמוד בפני ישראל בעקבות כינונה עד נהר הירדן – הגדלת ההכנסה הממוצעת לנפש
מ כ 28,000   דולר כיום להיקף של כ 50,000 דולר.

זה מחייב הגדלת היקף התמ"ג מטריליון ו 25 מיליארד ש"ח כיום ל 1,75 טריליון  ש"ח.
כמו כן, הגדלת שעור השתתפות בכוח העבודה ל 70%.

לידע כללי, סך התמ"ג הישראלי כיום, כטריליון ש"ח וסך התמ"ג הפלסטיני ביו"ש, 25 מיליארד ש"ח.

נתון ההכנסה לנפש בישראל כיום כ 38,000 דולר ובקרב ערביי יו"ש – כ 2,000 דולר.

נתון כוח הקנייה הישראלי, כ 34,000 דולר לעומת כ 9,000 דולר בקרב ערביי יו"ש.

בצירוף ערביי יו"ש לאוכלוסיית ישראל נתון ההכנסה המוצעת הישראלי לנפש יעמוד על כ 25,000 – 30,000 דולר.  

במטרה להחיש ולהאיץ את הצמיחה הכלכלית ומיזוג המשק הישראלי והפלסטיני למשק מדינתי מאוחד מפותח  
עד נהר הירדן, ישראל נדרשת לעודד ולקדם שורת מפעלי פיתוח כלכליים:

בתחום תעשייה, מסחר ועסקים הקטנים

גיבוש תוכנית אב לקידום אזורי תעשייה ומסחר רחבי היקף לאורך כביש ראש העין – אריאל – צומת הבקעה,
אזור ג'נין, אזור שכם, אזור חברון, אזור בית לחם – ירושלים ואזורים נוספים,

הקמה ותפעול מרכזים לעידוד וסיוע ליזמות עסקית ועסקים קטנים ובינוניים בערים יהודיות וערביות,

יוזמה ישראלית מקיפה לשיקום מחנות הפליטים ביהודה, שומרון וירושלים, אשר תקציבים ראשונים למימונה
יבואו מההכנסות ממיסים מהעובדים הפלסטינים שמעבירה ישראל כיום לרשות הפלסטינית בהיקף
כ 6 מיליארד ש"ח שיגיעו עד מהרה ל 10 מיליארד ש"ח ויותר.   

מפעל פיתוח לפתרון מקיף של מצוקת הדיור 

של יהודים וערבים עד נהר הירדן בבנייה ירוקה

גיבוש תוכנית אב מקיפה לפתרון מצוקת הדיור ושדרוג איכות המגורים של אוכלוסיות יהודיות וערביות
בצפון, מזרח ודרום ישראל, שהליבה שלה, הקמת כ 150 עיירות כפריות חדשות ושכונות מגורים
בסגנון כפרי דוגמת עומר וכפר ורדים בבנייה ירוקה וסולרית, ליהודים וערבים, מהם, 50 עיירות כפריות
בדרום ישראל, 50 עיירות כפריות במזרח ישראל, 50 עיירות כפריות בצפון ישראל.     

בתוכנית אב זו יוכרזו קרקעות הלאום כמשאב חברתי אשר לא ניתן למיסחור בידי הממשלה,
קרן קיימת לישראל  וגופים צבוריים אחרים בצפון, דרום ומזרח ישראל.
לפיכך, הקצאת קרקעות הלאום לבנייה ירוקה וסולרית למגורים בסגנון כפרי ועירוני ושימושים אחרים
בצפון ישראל, דרום ישראל ומזרח ישראל, תהיה בדמי חכירה אפסיים.
כמו כן, הנהגת תו מחייב לבנייה ירוקה  של כל מבנה מגורים חדש או כל מבנה חדש לשימושים אחרים,
חתירה לשדרוג ירוק של יותר ויותר מבנים למגורים ושימושים אחרים. 
כמו כן, חתירה למיחזור פסולת ואשפה בישראל להיקף שיעלה על 90%.

תוכנית אב בענפי התחבורה

גיבוש תוכנית אב לפריסת רשתות כבישים מהירים ורכבות לאורך ורוחב הארץ מים תיכון ועד נהר הירדן
ופיתוח נמלי תעופה בינלאומיים בבקעת הירדן, בנגב ובגליל.  

פיתוח רצועת השבר הסורי – אפריקאי

גיבוש תוכנית אב לפיתוח ויישוב רצועת השבר הסורי – אפריקאי כרצועה כלכלית תעסוקתית
בציר אילת – בית שאן כמפעל פיתוח בינלאומי משותף לישראל וירדן וכמנוף לשינוי פני המזרח התיכון. 

ענפי תעסוקה ומפעלי צמיחה מובילים בתוכנית האב לפיתוח השבר הסורי – אפריקאי: חקלאות, תיירות,
קזינו ופיננסים, ייצור חשמל מתחנות כוח הדרו אלקטריות, תחבורה יבשתית ואווירית,
אוניברסיטאות מחקר, מרכזים רפואיים אוניברסיטאיים, בנייה ירוקה וסולרית לכל השימושים,
קניונים, פארקים תעשייתיים, אטרקציות תיירות, מוסדות תרבות ואומנויות.

הצפי שבמפעלי פיתוח לאורך השבר הסורי – אפריקאי ניתן להעסיק מעל מיליון עובדים ועובדות מישראל וירדן.
כמיליון תושבים ישראלים יתגוררו בצד הישראלי של השבר הסורי אפריקאי בעוד מיליון אזרחים ירדנים
יתגוררו בצד הירדני של השדרה.

מפעל פיתוח חבל יריחו כעיר תיירות וקזינו בינלאומית

מפעל פיתוח מוביל במסגרת תוכנית פיתוח השבר הסורי – אפריקאי, פיתוח חבל יריחו משני צידי הירדן,
כחבל תיירות וקזינו שישתרע בצד הישראלי והירדני במעמד של קנטון, חופשי ממע"מ,
בניהול משותף של ישראל וירדן בו יתגוררו ברבות השנים כ 200,000 תושבים, רבים מהם,
פליטים פלסטינים מסוריה ולבנון. כל ההכנסות ממיסים מבתי הקזינו ביריחו יוקצו לפיתוח חבל יריחו,
שיקום מחנות פליטים פלסטינים בירדן, יהודה ושומרון ופיתוחם  לערי  קבע ושכונות מגורים מפותחות.     

העצמת מדינת ישראל עד הירדן כמדינה ירוקה,

מובילה בעולם וקידומה לעצמאות אנרגטית

גיבוש תוכנית אב לקידום מדינת ישראל עד הירדן כמדינה ירוקה, נטולת נפט, שפרויקט הליבה במרכזה,   
כריית מוביל מי ים לצפון ים המלח להצלת ים המלח, לייצור חשמל הדרו אלקטרי, להמתקת מי ים
למפעלי חקלאות, תיירות והתיישבות כפרית במרחב ים המלח, מדבר יהודה ובקעת הירדן.
מוביל מי ים נוסף, פריסת מוביל מי ים לרמת נגב לפיתוח פרויקט ימת נגב בשדה בוקר.

כמו כן, תוכנית לייצור ושימוש בחשמל שמקורו באנרגיות מתחדשות בהיקף מעל 80% לצורך קידומה
לעצמאות אנרגטית מלאה ושחרורה מכל תלות בחומרי גלם ודלקים שמקורם ביבוא ממדינות אחרות.  
זה אומר, האצה מאסיבית של השימוש בחשמל שמקורו באנרגיה סולרית, אנרגיה מהרוח, אנרגיה מפסולת ואשפה,
אנרגיה מצמחים דוגמת אצות, אנרגיה הדרו אלקטרית, אנרגיה מגלי הים.
במקביל, חתירה להתייעלות אנרגטית ומעבר מואץ לשימוש בכלי רכב חשמליים ורכבות חשמליות לכל השימושים.


מדיניות ישראלית עד הירדן בתחומי חנוך, השכלה גבוהה, תרבות וספורט

גיבוש תוכנית אב מובילה להיקף מעל 50% בעלי השכלה גבוהה, טיפוח חברה ערבית משכילה 
וקירוב בין יהודים וערבים.
תוכנית האב בתחום זה תחייב בין היתר, הסבת מכללות מוכרות להשכלה גבוהה לאוניברסיטאות מחקר
בכל אזורי הארץ והקמת אוניברסיטאות מחקר חדשות בשפות עברית וערבית,
הנהגת לימודי ערבית ועברית כלמודי חובה בכל בתי הספר, חנוך מקצועי וטכנולוגי,
בניית אצטדיוני ספורט, ליגות ספורט, היכלי תרבות וגני אומנויות יהודים וערבים בכל ערי ישראל עד הירדן,
יהודיות כערביות.  

מדיניות ישראלית עד הירדן בתחומי רפואה ובריאות

גיבוש תוכנית אב לפיתוח ותפעול מערך  בתי חולים אוניברסיטאיים בכל חבלי הארץ עד הירדן,
הקמה ותפעול מרכזים לרפואה דחופה בכל עיר יהודית וערבית עד הירדן, הרחבה והחלת פעילות
קופות החולים בכל עיר יהודית וערבית עד נהר הירדן.

מדיניות ישראלית בתחום הרווחה

גיבוש תוכנית אב להבטחת תשלומי המוסד לביטוח לאומי לכל אזרח ואזרחית הזכאים לתשלומי הביטוח הלאומי.
הרחבת פעילות ההסתדרות הכללית עד נהר הירדן.  


 לפרטים והצטרפות למועצת הקנטונים בישראל, אפשר לפנות ל:

אריה הס, מרכז מועצת הקנטונים, נייד -  3581798 - 052        

No comments:

Post a Comment